Katalóg Predajne
Porovnanie
Prihlásiť
Košík

10 otázok, ktoré ste chceli vedieť o značke SodaStream

Na značke SodaStream ľudia oceňujú hneď dve výhody – je ekologická a šetrí peniaze v domácnosti.

Na značke SodaStream ľudia oceňujú hneď dve výhody – je ekologická a šetrí peniaze v domácnosti. Pýtate sa ako je to možné? Vďaka viacnásobnému používaniu vlastných fliaš eliminuje problém s plastovými fľašami. A s nakupovaním stolových perlivých vôd šetríte nielen prírodu ale aj svoju peňaženku, pretože liter vody z vodovodu, ktorú nasýtite v domácom prístroji je oveľa lacnejší ako liter vody z obchodu. 
Pozreli sme sa, kto stojí za značkou SodaStream, aby sme vám ju ešte viac priblížili. Attila Forgon je country manager tejto značky na Slovensku a stojí za jej úspešným príbehom už od roku 2010. Položili sme mu  niekoľko otázok, na ktoré ste sa najviac pýtali.

Attila Forgon je country manager tejto značky na Slovensku od roku 2010.

Aký je príbeh značky SodaStream? Ako to všetko začalo?
Príbeh značky sa začal písať už v roku 1903 a dokonca bol v minulom storočí považovaný za luxusný artikel, ktorý používala len britská vyššia vrstva, kráľovskú rodinu nevynímajúc. Používali ho významné osobnosti, ako napríklad Jeho Veličenstvo Juraj V. alebo Juraj VI. (otec nedávno zosnulej kráľovnej Alžbety II.)

Príbeh značky sa začal písať už v roku 1903

Aká bola reakcia trhu pri príchode tejto značky?
Značku sme uvádzali na trh v polovici roku 2009 (tzv. prípravná fáza pre retail), ale taký skutočný začiatok bol v roku 2010. Bol to svetový hit, konečne dostupný aj pre slovenský trh. Celá kampaň bola vtedy veľmi hravá, veselé farby, pestré balenie a aj samotné logo charakterizovalo bublinky stúpajúce vo vode, kedy písmeno O bolo umiestnené trochu vyššie. Bolo to poňaté ako limonáda pre celú rodinu. Prvý televízny spot hlásal „Moja maminka je kúzelníčka, mení vodu na limonádu“. Vďaka tejto silnej orientácii na rodinu si SodaStream našiel veľa fanúšikov a celá značka bola vnímaná pozitívne.
 
Boli tu nejaké konkurenčné produkty, okrem klasických sifónových fliaš?
Nie neboli. Boli tu len klasické sifónové fľaše plnené malými bombičkami, ale vďaka nim ľudia sýtenú vodu poznali. Pre príchod značky SodaStream bola výhoda, že z jednej bombičky dokázali vyrobiť veľké množstvo nápoja a nemuseli po každom nasýtení meniť tie malé bombičky. Dokonca v čase uvedenia našej značky na trh stáli pôvodné sifónové fľaše viac ako nový SodaStream. 

Boli v začiatkoch v ponuke hneď aj sirupy?
Áno. Začínali sme s 8 až 10 príchuťami, ale bol aj rok, keď sme mali takmer 60 rôznych príchutí. Postupom času boli v ponuke aj rôzne limitované príchute a od roku 2021 sme začali oficiálne predávať príchute Pepsi. V súčasnosti máme v ponuke približne 20 príchutí, vrátane tých od Pepsi. 
Treba priznať, že za tie roky už poznáme chute zákazníkov a nie je dobré ísť do nejakej širokej ponuky sirupov. Odozva od zákazníkov je taká, že stále sa kupujú štandardné príchute. Pomyselný rebríček vždy viedli kolové príchute a teraz sú to príchute Pepsi. Medzi ďalšie obľúbené príchute patria ešte ovocná zmes, tonic, energetický nápoj, jahoda, malina. Mali sme v ponuke napríklad aj medový melón, ale to nie je nejaká tradičná príchuť, ku ktorej by sa zákazník pravidelne vracal. No je dobré tie príchute čas od času spestriť a určite v tom budeme pokračovať.

Pomyselný rebríček vždy viedli kolové príchute a teraz sú to príchute Pepsi.

Existuje elektrický aj mechanický prístroj SodaStream. Aké sú ich výhody a nevýhody?
Elektrický prístroj považujem za vhodný pre ľudí, ktorí neriešia žiadne jemné nastavenia perlivosti a chcú základné tri nastavenia – perlivú, perlivejšiu a ešte perlivejšiu vodu. Sú tam totiž prednastavené hodnoty intenzity a tie sa nedajú meniť. 
Pri mechanickom prístroji je to lepšie preto, že keď vám vyhovuje veľmi jemne sýtená voda, vďaka krátkemu stlačeniu dosiahnete požadovaný efekt. Používateľ vie priamo ovplyvniť samotnú intenzitu perlivej vody a nájsť si svoje požadované množstvo bubliniek. Na druhú stranu výhodou elektrického prístroja je štýlové ovládanie pomocou dotykových tlačidiel. 

Prečo je dôležité používať vždy len originál bombičku?
U originálnej bombičky má zákazník istotu, že je vyrobená v SodaStreame a pri opätovnom plnení sú plnené v našich vlastných závodoch. SodaStream má vo svete vo viacerých krajinách svoje vlastné výrobné závody na bombičky a všetko to prebieha tam. Takže od surového materiálu, vytvarovania bombičky, kontroly tesnosti ventilu je všetko uzatvorený proces a nevstupuje do neho žiadna tretia strana. 
Pri opätovnom plnení sa bombičky dezinfikujú vysokým tlakom a horúcou vodou. A v neposlednom rade bombičky sa u nás plnia potravinárskym plynom CO2, zdravotne nezávadným, určeným na používanie v potravinárskom priemysle.

V roku 2021 sa v ponuke objavili sirupy svetoznámeho výrobcu Pepsi. Môžeme sa aj tento rok tešiť na nejaké nové príchute?
V pláne to máme, ale odkedy je SodaStream súčasťou Pepsi, je toto plánovanie náročnejšie na čas. Závisí to aj od veľkosti krajiny a od toho, aký objem sirupov je schopný trh kúpiť. Toto spojenie s Pepsi je vo všeobecnosti veľmi pozitívna zmena, len niektoré veci môžu prísť na náš trh o niečo neskôr než do väčších krajín. Cieľom tých náročnejších plánovaní však je práve to najdôležitejšie: spokojnosť koncového spotrebiteľa s našimi výrobkami. V lete tohto roka príde na trh limitovaná edícia príchute aj prístroja, ale najväčšia zmena ktorá nás čaká sa nebude týkať sirupov. Bude sa týkať nových prístrojov a nových bombičiek. Na prvý pohľad budú bombičky vyzerať rovnako, ale táto nová patentovaná technológia bombičiek (CQC – quick connect), výrazne uľahčí zákazníkom zakladanie bombičky do prístroja. Na trhu tak budeme mať dostupné 2 typy bombičiek: tzv. modré (súčasné) a ružové (nové). Súčasné modré bombičky budú naďalej ešte ďalšie roky k dispozícii existujúcim zákazníkom, ktorí už vlastnia naše zariadenia a ružové bombičky už budú po novom súčasťou všetkých nových prístrojov, ktoré budeme predávať.
V niektorých väčších krajinách sa tieto nové prístroje a bombičky už zavádzajú na trh a Česko a Slovensko sa vďaka úspešnému predaju dostane na radu v prvej tretine celého procesu. Predbehli sme dokonca aj krajiny s väčším počtom obyvateľov, ktoré budú mať túto novinku v ponuke. Plán uvedenia kompletne nového line-up prístrojov je naplánovaný na prelom mája/júna 2023. 

SodaStream je známy svojimi vtipnými reklamnými spotmi. Kto stojí za týmito nápadmi?
Za tie roky, čo mám značku na starosti, sa na centrále v Izraeli vymenilo niekoľko naozaj skvelých marketingových tímov. Boli tam aj prémiové prezentácie ako napríklad produktový katalóg, ktorý bol známy pod názvom „megalog“ s nádhernými fotkami napr. bývalej priateľky známeho herca Leonarda DiCapria a celá séria fotiek použitá v spomínanej publikácii bola nafotená pod vodou, čím sa výrobca snažil pozdvihnúť vodu ako element na úplne inú úroveň. Tento náš „megalog“ sa potom vkladal do lifestylových časopisov. 
Známe sú aj reklamy Game of Thrones, kde boli vyrobené naozaj vtipné reklamné spoty. Pri uvedení Pepsi sa spolupracovalo s futbalistom Messim, ktorý bol tvárou oficiálneho uvedenia kolekcie na trh po celom svete. Je tam zaujímavý tím a netaja sa tým, že sú veľmi odvážni a boli časy, keď boli veľmi kontroverzní. Je to často veľmi dobre vymyslené a človek sa už každý rok teší, čo zase vymyslia. Pred dvoma rokmi bol napríklad v reklame raper Snoop Dogg.

Jedna Sodastream fľaša v rodine, je schopná ušetriť približne až 2000-2500 PET fliaš za rok.

Pri tejto značke je všeobecne oceňovaný ekologický prístup. Plánuje značka nejaké ďalšie kroky budúci rok v tomto smere?
Od roku 2015 sa začala meniť komunikácia značky spôsobom, že sme si zrekapitulovali, aké sú tie najdôležitejšie hodnoty značky. Vyrobiť si perlivú vodu alebo limonádu je jedna vec a druhá vec je ekologický dopad. Ekologický dopad v tom zmysle, že nevytváraš odpad, keď používaš náš systém na výrobu perlivej vody. Zároveň je tam ešte druhý faktor a to, že zákazníci majú veľmi radi príjemné veci, ktoré im uľahčujú život. Jedna SodaStream fľaša v rodine, je schopná ušetriť približne až 2000-2500 jednorázových PET fliaš za rok. Určite budeme pokračovať týmto trendom, aby ľudia premýšľali nad tým, čo používajú a robia dennodenne a aký dopad má toto ich konanie na planétu.

Minulý rok v lete značka spustila aj vlastný e-shop, našli si už k nemu ľudia cestu? 
Áno, našli a sme radi, že čoraz viac zákazníkov nakupuje aj na našom e-shope sodastream.sk. Nie je to náš primárny odbytový kanál, ale vnímame to ako našu virtuálnu predajňu, v ktorej chceme, aby náš zákazník mal vždy všetko k dispozícii, čo aktuálne značka SodaStream na našom trhu ponúka. Zákazník tu má možnosť navyše raz za čas nakúpiť výhodnejšie sady, do budúcna sa tu môžu objaviť rôzne limitované edície prístrojov alebo iných produktov a atraktivitu nášho e-shopu sa snažíme zabezpečiť aj bezplatnou dopravou pri objednávke nad 40€. Našim cieľom však naďalej ostáva predaj cez širokú sieť predajcov, ktorú už máme vybudovanú (vyše 700 predajní po celej SR), pretože je to najlepšia voľba, ako byť k zákazníkovi čo najbližšie.