Katalóg Predajne
Porovnanie
Prihlásiť
Košík

Rozhovor – Mobilnet je slovenská značka, ktorá ponúka EKO balenie

Ručne šité puzdra.

Keď stojím pred výstavnými stojanmi na predajniach elektra, už dlhšie sa zamýšľam nad tým, aký zmysel má zalisovať napríklad kábel k nabíjačke do plastového obalu a ten ešte dať do plastového sáčku. Jedného dňa som si však všimol ekologické balenie značky, ktorá toto príslušenstvo zabalila do rozložiteľného kartónového obalu. Žiadny zbytočný plast. Začal som sa o tieto produkty viac zaujímať a zistil som, že je to značka Mobilnet. No a to čo ma skutočne prekvapilo bolo, že je to slovenská značka. Od toho momentu nebolo ďaleko k tomu, aby som sa o nich chcel dozvedieť viac a tak som si povedal, že rozhovor s jedným z kľúčových manažérov bude to pravé. Na moje otázky odpovedal Rastislav Murárik CEO.

Ste slovenská firma, ktorá ponúka najmä príslušenstvo pre mobilné telefón a tablety, ale v ponuke máte oveľa viac. K tomu sa dostaneme neskôr. Ako celá myšlienka na výrobu a ponuku tohto segmentu vôbec vznikla? 

Príbeh našej firmy je veľmi jednoduchý. Ako pri väčšine firiem vznikal z potreby, z nadšenia niečo dokázať. Okolo roku 2000 sa začal trh s mobilnými telefónmi rozrastať, mobilný telefón už bol dostupný u Globtelu a Eurotelu za korunu. Myslím, že to bol Ericsson 628, tým pádom vznikol priestor na otvorenie mobilshopu. Vtedajší majitelia Mobilnetu otvorili 5 obchodov, narazili však na problém s dodávkami tovaru.  Absencia distribútorov mobilného príslušenstva bola veľká, respektíve na trhu bol asi len dvaja. Vyriešili to vlastnou distribúciou, ktorá postupne preklopila značku z maloobchodu na veľkoobchod.

Vyriešili to vlastnou distribúciou, ktorá postupne preklopila značku z maloobchodu na veľkoobchod.

Firma sa zaujíma o život svojich zamestnancov a vzťahy udržuje napríklad pravidelnými teambuildingovými aktivitami. Vnímate, že dobré vzťahy vo vnútri firmy sa prejavujú aj vo vzťahu k zákazníkom?

Šťastný zákazník - dobrý zákazník, šťastný zamestnanec - dobrý zamestnanec. Určite áno. Dobré pracovné prostredia a vyvážené vzťahy medzi kolegami vytvára pozitívum, ktoré sa chtiac nechtiac automaticky šíri ďalej. Čo dáš, to dostaneš. Teambuildingové akcie sú zázračné. Kolegovia sa spoznávajú v inom prostredí, pri iných situáciách a z iných uhlov. Vzniká väčší rešpekt a pochopenie. Ako ja hovorím, tam vždy uvidíš, či kopeme loptu jedným smerom.

Svet moderných technológií sa vyvíja takmer denne. To si vyžaduje neustále vzdelávanie zamestnancov a oboznamovanie sa s novými technológiami na trhu. Ako toto zvládate?

Vo väčšine prípadoch, na úsekoch kde je to potrebné, máme mladú generáciu kolegov. Tí žijú s vývojom a nie je ich potreba tlačiť, skôr brzdiť. Technológie a inteligentné zariadenia väčšinou zjednodušujú a uľahčujú prácu, život a šetria čas. Preto mladí a správne „leniví“ kolegovia okamžite reagujú. Samozrejme veľký vplyv má aj väčšia dostupnosť informácií než bola pred 20 rokmi, keď sme začínali.

Technológie a inteligentné zariadenia väčšinou zjednodušujú a uľahčujú prácu.

Máte aj vlastné predajne, alebo sa výhradne venujete výrobe a vývoju produktov?

Kamenné predajne už nemáme. Zaoberáme sa len výrobou, vývojom a distribúciou.

Ako vznikajú nápady na nové produkty? Je to vec manažérov a vedenia firmy, alebo s nápadom môže prísť aj bežný radový zamestnanec?

Väčšina produktov vzniká z potreby trhu, nových trendov atď. Vo firemnej štruktúre každý manažér v danej obchodnej skupine je aj čiastočne produktový manažér. Na spoločných poradách všetci dávajú návrhy, ktoré sa spoločne schvaľujú. Manažér skupiny zase na porade svojej bunky rieši požiadavky a návrhy kolegov, teda áno, aj bežný radový zamestnanec je tvorca nápadu. 

Vaše portfólio je skutočne veľké, v ponuke máte nabíjačky, káble, slúchadlá, pamäťové médiá, powerbanky či puzdrá. Čo pokladáte za svoj kľúčový produkt?

Tým, že sme veľkoobchod a v portfóliu máme viac ako 3500 aktívnych tovarových položiek, nezameriavame sa len na konkrétnu jednu skupinu. Produkty pri ktorých sa podieľame na vývoji aj dizajne, čiže produkty s väčšou pridanou hodnotou zaraďujeme na trh pod značku STURDO. 

Produkty s väčšou pridanou hodnotou zaraďujeme na trh pod značku STURDO.

Ponúkate aj možnosť dať si vyrobiť puzdro na telefón s vlastným dizajnom. Využívajú túto možnosť vaši zákazníci?

Áno, je to jedna z našich služieb pre obchodného partnera alebo konečného zákazníka. Páči sa nám vytvárať vlastné dizajny alebo dizajny zaslané od zákazníkov formou tlače aj na bežne predávané puzdra.  Myslím, že za 4 roky sme pár tisíc kusov vytlačili.  

Pre skutočne náročných zákazníkov ponúkate prémiové, ručne šité puzdrá, pod značkou RED ANT. Viete mi povedať viac o tejto značke?

Tá istá situácia ako pri vzniku firmy nastala aj pri rozbehnutí výroby. Nedostatok kožených, myslím tým naozaj kožených puzdier, nás prinútila začať vyrábať. Páčila sa nám jednoduchá výroba a šikovné slovenské ručičky. Dodnes máme viac ako 80% výrobných procesov ručne a tak to chceme aj zachovať. Okrem dodávateľov kože z Talianska, výhradne nakupujeme materiál od slovenských výrobcov a distribútorov. 

Výhradne nakupujeme materiál od slovenských výrobcov a distribútorov.

Čo všetko máte v ponuke pod touto značkou?

Viac ako 6 rokov sme vyrábali len puzdra na tablety, notebooky, mobilné telefóny. Neskôr pribudli rôzne reklamné predmety, vizitkáre, puzdrá na okuliare alebo darčekové balenie fliaš pre obchodné komory. Možno ak si niekde v slovenskej kolibe budete vybrerať z menu, bude v obale z našej výroby. Minulý rok sme dokonca spustili výrobu pelechov pre psy a mačky.

Zaujali ma kožené puzdra s folklórnymi motívmi, ktoré sú dokonca aj vyšívané. Ako vznikol tento úžasný nápad? 

Ako som už hovoril, snažíme sa, aby výroba niesla vo svojich produktoch čo najviac Slovenskô. Známy vzor Čičmany a iné slovenské vzory tam určite patria. V dizajne sme ich pretavili do kombinácie drevo a koža, kde je vzor vypálený do dreva. Ale keďže pri tomto procese sa dostávame do strojovej výroby (viac ako 20%) vymysleli sme miesto vypaľovania vyšívanie vzorov, samozrejme ručne. 

V dizajne sme ich pretavila do kombinácie drevo a koža, kde je vzor vypálený do dreva.

Aké sú vaše plány do budúcna? Plánujete nejaké prekvapenia, alebo je vašim cieľom udržať si tú kvalitu a úroveň akú už máte na trhu? 

Kvalitu a úroveň produktov pre zákazníkov považujem za štandard. V tomto roku plánujeme dokončiť eko balenia, respektíve mali by sme byť schopní zabaliť každý náš produkt do EKO obalov. Je to trochu komplikované mať obaly, ktoré na jednej strane predávajú a chránia produkt a na druhej strane sú aj praktické pre výrobný proces. Momentálne dokončujeme projektové plánovanie nového produktového portfólia pre širšiu skupinu zákazníkov. Takže sám som zvedavý ako sa to celé zrealizuje. 

V tomto roku plánujeme dokončiť eko balenia.