Katalóg Predajne
Porovnanie
Prihlásiť
Košík

O značke SENCOR

Starší kazetový prehrávač

Rok 1969 znamenal veľký skok pre ľudstvo. Vesmírna misia Apollo 11 dopravila prvých ľudí na Mesiac, prvýkrát vzlietol Boeing 747 aj nadzvukový Concorde, skupina Beatles nahrala svoj posledný spoločný album a v Japonsku sa skupinou Celtone AG, začala písať história značky SENCOR. Dovtedy nemysliteľné objavy sa stali realitou a vyvíjali sa mimoriadne technológie, ktoré menili sny na skutočnosť

V pôvodnom logu bolo písmeno „O“ zvýraznené červenou farbou. Znázorňovalo vychádzajúce slnko, jeden z najvýznamnejších symbolov Japonska. Názov „SENCOR“ v preklade znamená „Tisíc sŕdc“. Je zložený zo slov „sen“ – z japonského slova „tisíc“, a „cor“ – z latinského slova „srdce“. Význam slov SENCOR  je zároveň aj filozofia značky, ktorá platí dodnes: Prinášať ľuďom radosť.

Zrod hviezdy v elektronike

Prvým úspešným produktom značky SENCOR bol kazetový prehrávač, ktorý sa stal hitom na trhu vo Veľkej Británii. Behom jedného roka bolo predaných približne 300 tisíc kusov. Krátko nato sa značka posunula aj na ďalšie trhy Európy ako je Škandinávia, Nemecko, Švajčiarsko a Taliansko.
Desaťročie sedemdesiatych rokov bolo obdobím obmedzeného hospodárskeho rastu, čiastočne v dôsledku energetických kríz tejto dekády. No neplatilo to o značke SENCOR. Dovtedy nemysliteľné objavy sa stali realitou a vyvíjali sa mimoriadne technológie, ktoré menili sny na skutočnosť. Jeho hlavnou devízou bola kvalita, dizajn a finančná dostupnosť. Kvalita bola v oblasti elektroniky úplnou nutnosťou a SENCOR k nej cieľavedome pridával aj ďalšie atribúty ako novátorstvo, šírku sortimentu, neopozeraný a originálny dizajn, farebnú škálu a najmä dostupnosť pre každého. 

70. roky

Na začiatku 70. rokov vznikli nové pobočky značky SENCOR v Kuvajte, Thajsku, Hong Kongu, Adene a v mnohých európskych krajinách. Ďalej sa značka rozšírila v Singapure, v Saudskej Arábii, Dubaji, Austrálii a v Latinskej Amerike. Najväčším vývojovým triumfom značky SENCOR bol úplne prvý, a v mnohom prelomový, viacstopový stereo magnetofón uvedený na trh už v roku 1972. Bol to prvý magnetofón s funkciou „reverse“ na kazetových magnetofónoch, čo znamenalo automatické otáčanie kazety, bez nutnosti manuálneho zásahu. Dalšími novinkami boli napríklad dvojitý kazetový magnetofón schopný nahrávať, alebo mobile Hi-Fi - jeden z prvých prenosných Hi-Fi systémov vybavený systémom Dolby NR pre redukciu šumu pri nahrávaní. V Európe predstavil SENCOR úplnú novinku - autorádiá s kazetovým prehrávačom. Práve vďaka SENCORu si mohli vodiči v aute donekonečna púšťať svoje obľúbené hity z kaziet, neboli odkázaní iba na rádiové vysielanie a mohli si jazdu spríjemniť vlastnou nahrávkou a počúvať ju neobmedzene.  

Vkladanie kazety do kazetového autorádia od výrobcu Sencor

90. roky

Precíznosť a kvalita prevedenia sa podpísala pod filozofiu značky, snažiacej sa o čo najväčší užívateľský komfort, skĺbený s unikátnym dizajnom a jednoduchým ovládaním. Po ázijskej expanzii otvorili značke cestu do Európy kazetové magnetofóny a autorádiá. V deväťdesiatych rokoch sa SENCOR stal európskou firmou. Spoločnosť sa sťahuje do Európy začiatkom 90. rokov a mení sa aj logo. 

 

Nové tisícročie a súčasnosť

Na začiatku nového tisícročia prišiel SENCOR ako prvý na trh s DVD prehrávačmi podporujúcimi DivX a tiež bol najpredávanejším výrobcom DVB-T set top boxov. V rokoch 2000 až 2010 sa rozmanitosť produktov rýchlo rozrastala a SENCOR teraz vyrába široký sortiment spotrebnej elektroniky a objavuje úplne nové komodity. Od roku 2011 sa značka zaoberá novým Corporate Designom.
Čoraz väčší dôraz sa kladie na dizajn, sofistikovanosť balenia a neustále inovácie. V portfóliu má vyše 1 000 výrobkov. Ponúka produkty od kuchynských spotrebičov, pomocníkov pri upratovaní cez audio, video, kancelársku techniku a osobnú starostlivosť až po high-tech produkty a novinkou od roku 2020 sú aj e-kolobežky. Svoje výrobky dodáva SENCOR do viac ako 55 krajín sveta.

Pomer, cena, výkon = SENCOR

Možno sa ešte nájdu ľudia, ktorí pochybujú o kvalite tejto značky a považujú ju iba za ďalšiu čínsku značku, ktorá láka svojich zákazníkov na lacné výrobky na úkor kvality. To ale nie je prípad značky SENCOR. Značka vznikla v rovnakom období ako v Japonsku vznikali aj značky ako SONY, Akai, Sanyo či Aiwa, o ktorých kvalite nikto nepochybuje. Rozširovaním sortimentu si značka SENCOR získala mnoho nových fanúšikov, ktorí jej veria. Ďalším dôvodom je aj postupne sa rozširujúca servisná sieť. 

Elektrická kolobežka značky Sencor

SENCOR – značka ktorá nesklame v žiadnom odvetví

Rozmanitosť produktov sa rýchlo rozrastá a SENCOR teraz vyrába široký sortiment spotrebnej elektroniky a objavuje úplne nové komodity. O vysokej profesionalite špičkových vývojárov svedčí aj to, že nezostali len pri technologickom vylepšovaní. V spolupráci s dizajnérmi sa im podarilo vniesť emóciu aj do takej, na pohľad obyčajnej, kategórie ako sú kuchynské spotrebiče. Ich neprehliadnuteľné farebné prevedenie utkvie v pamäti každému. Má bezkonkurenčne najširšiu škálu farieb. Inak to nie je ani na Slovensku. Popularitu a obľúbenosť značky SENCOR na Slovensku potvrdili už piatykrát po sebe aj slovenskí spotrebitelia a odborná porota Brand Council, ktorí značku ocenili prestížnou cenou Superbrands Slovakia.